FAQ

KEET draagt mee aan jouw succes!

Hoe gaat het in zijn werk voor de deelnemende ondernemer?
Bij KEET dragen wij mee aan jouw succes. Hoe dan? Het is eigenlijk heel erg simpel:

1. Wij huren winkelpanden op een A locatie in de grootste stadcentra;
2. Je bekijkt de winkel en kiest welke schap of ruimte het best past bij jouw product;
3. Wij sluiten samen een contract af dat per maand opzegbaar is;
4. Jij levert jouw product af bij ons in de winkel;
5. Wij zorgen voor verkoop, voorraadbeheer, opslag en naamsbekendheid van de winkel en handelen de rest af*;
6. Aan het eind van de maand maken we de opbrengst van jouw verkopen naar jou over.

*: met de rest bedoelen wij dat wij ervoor zorgen dat jouw product in de spotlights staat. Ook zorgen wij ervoor dat de bezoekers weten wie het product gemaakt heeft en hoe ze in contact met jou kunnen komen, mocht je dat willen. Wanneer jouw product online staat zorgen wij dat de bezoekers weten waar ze jou en jouw producten kunnen vinden. Verkopen wij jouw product in onze winkel?
Dan zorgen wij ervoor dat alles netjes financieel afgehandeld wordt.
Naast de presentatie en de verkoop van jouw producten in de winkel, krijgt je ook een vermelding op onze website (www.keetrotterdam.nl).

Wat doet KEET voor je?

- Het genereren van extra omzet.
- Het genereren van nieuwe klanten en extra traffic op uw website.
- Vergroten van de naamsbekendheid.
- Jouw producten kunnen bekeken en aangeraakt worden (productbeleving).
- Uitgebreide marketingcampagne via adverteren in de media, social media, via onze website www.keetrotterdam.nl) via nieuwsbrieven en via flyers.

Heb ik een btw nummer nodig?

Ja. Indien je hier nog niet over beschikt, zal je hiervoor het nodige dienen te doen alvorens je van start kan gaan. Dit is echter heel wat eenvoudiger en goedkoper dan velen denken. Wij raden aan om je te wenden tot de KvK. Zij geven je heldere en correcte informatie over alle nodige formaliteiten en helpen je van A tot Z bij de opzet hiervan.

Wie regelt de BTW aangifte van de verkochte producten?

Dat regel jij. De producten zijn van jou, totdat ze worden verkocht aan de consument. Het zijn dus nooit onze producten, het is dus ook nooit onze verkoopomzet. Je ontvangt van ons jouw verkoopomzet inclusief BTW. Je bent dus ook zelf verantwoordelijk voor de BTW aangifte.

Is er een contract?

Wij bieden contracten aan van minimaal 3 maanden. Hoe langer je huurt, hoe meer korting je krijgt. Wij hebben gekozen om voor minstens 3 maanden te huren gezien het opbouwen van je merk en producten tijd nodig heeft.

Hoeveel kost het om mijn producten via KEET te verkopen?

Voor onze diensten rekenen wij een vast maandbedrag. Wij bieden formules aan vanaf 70 euro per maand (excl BTW). Onze prijzen variëren in functie van de oppervlakte, type product en de looptijd van het huurcontract. Wij bieden steeds een offerte op maat rekening houdende met het type producten.

Zijn er andere kosten waar ik rekening mee moet houden?

KEET rekent een commissie van 10% excl BTW van de verkoopprijs incl. BTW. Dit is voor de variabele kosten die gemaakt worden.
Voor de totale investering wordt dus advies gegeven door vakkundig winkelpersoneel, een administratieve verwerking (kassasysteem, website, etc), gas ,water, licht, pinautomaat, iPads, inrichting pand, marketing activiteiten, flyers, tasjes, inpakservice etc.

Hoe ontvang ik de inkomsten van mijn verkochte producten?

Aan het einde van elke maand ontvang je een overzicht van al je verkochte producten in die maand. De omzet en de commissie worden naar aanleiding hiervan 1x per maand afgerekend middels een facturatieformulier. Je ontvangt dit vooraf ingevuld facturatieformulier samen met de het voorraadoverzicht en factureert ons via dit formulier. We schrijven het geld dan meteen over naar je bankrekening. Zo simpel kan het zijn.

Kan ik terecht met alle soorten producten?

KEET is opgestart om kansen te geven aan web shops, nieuwe ontwerpers en labels om een weg te vinden naar het brede publiek. Wij doen langs onze kant de nodige inspanningen om extra merk- en naamsbekendheid te creëren via verschillende mediakanalen. Alom bekende merken zijn deze fase al ontgroeid en wij laten dan ook liever de kansen aan opkomend ondernemers. Daarnaast is KEET altijd gerechtigd producten te weigeren als ze denkt dat deze niet geschikt zijn, of schade kan toebrengen aan het imago van KEET of dat van de andere ondernemers in de winkel. Als je twijfelt of jouw product is toegestaan raden we je aan eerst contact met ons op te nemen.

Wie zorgt voor de winkelinrichting?

Onze Visual Merchandisers zorgen voor de totale winkelinrichting zodat jouw producten professioneel naar voren worden gebracht en KEET een consistente look & feel behoudt.

Hoe houd ik de voorraad van mijn producten bij?

Wij registreren alle producten in ons voorraadsysteem n.a.v. het productformulier die jij hebt ingevuld. Zodra een product wordt verkocht, wordt dit automatisch door het kassasysteem van de voorraad afgetrokken. Tweewekelijks maken we een overzicht van de voorraad van alle producten. Je ontvangt dit bericht van ons en je kunt zelf bepalen of het nodig is om jouw voorraad aan te vullen. Wanneer wij tussentijds merken dat er onvoldoende producten aanwezig zijn en je hierdoor verkopen dreigt te missen, contacteren wij je meteen.
Je kunt nieuwe voorraad naar de winkel brengen op vaste dagen en tijden of ons per post zenden. Als je merkt dat je te vaak voorraad moet aanvullen, is er mogelijkheid om extra voorraadopslag in ons magazijn bestellen tegen een kleine vergoeding.
Het aanvullen van nieuwe voorraad kan iedere dinsdag- en donderdagochtend van 09:30 – 11:00.